Du är här: Start / Verktyg / Lättläst / Förskola, skola och utbildning / Grundskola och fritidshem

Grundskola och fritidshem

Grundskolan består av
förskoleklass för barn som är 6 år
och årskurs 1 till 9 för barn som är 7 till 16 år.
Förskoleklassen är frivillig.

Ditt barn placeras på den skola
som är närmast hemmet.
Du har rätt att välja en annan skola
om där finns plats.
Att gå i grundskolan kostar inget.

Skolorna är uppdelade i fyra områden,
norr, söder, centrum 1 och centrum 2.

Skolskjuts

Ditt barn får skolskjuts
om ni har långt till skolan.
Om du valt en annan skola än den
du tillhör, får du
själv skjutsa ditt barn till skolan.

Fritidshem

Barn mellan 6 och 12 år
kan vara på skolans fritidshem
innan och efter skoldagen
om föräldrarna arbetar eller studerar.
Föräldrarna betalar för fritidshemsplatsen.
Fritidshemmet är också öppet på skolloven.

Kommentera sidan

Innehållsansvarig: Lars Ingemarson
Sidan granskad den 21 december 2010

Kontakt

Barn- och ungdomskontoret
Växel: 0430-150 00
Humlegången 6
312 80 Laholm