Länkar
Här får du tips om webbplatser
där det finns lättlästa nyheter.
Här finns också länkar
till myndigheter och organisationer.
Klicka på länkarna för att läsa mer.
Nyheter
- 8 sidor är en nyhetstidning som
ges ut av Centrum för Lättläst.
Du kan både läsa tidningen och lyssna på tidningen. - Klartext i P4 är Sveriges Radios nyhetsprogram
på lätt svenska. Här kan du lyssna
till dagens nyheter om Sverige och världen.
Programmet är tio minuter långt
och sänds vardagar mellan klockan 18.00 och 18.10.
Om du har en dator kan du
lyssna direkt på programmet.
Böcker
Myndigheter och organisationer
- Afasiförbundet i Sverige
- Centrum för lättläst
- Förbundet Funktionshindrade med läs- och skrivsvårigheter
- Föreningen för Utvecklingsstörda Barn, Ungdomar och Vuxna
- Handikappförbundens samarbetsorgan
- Handikappombudsmannen
- Hjälpmedelsinstitutet
- Lättläst information om regeringen och regeringskansliet
- Riksdagens lättlästa sidor
- Riksförbundet Attention - Neuropsykiatriska Funktionshinder, NPF
- Riksföreningen Autism
Kommentera sidan
Innehållsansvarig: Lars Ingemarson
Sidan granskad den 21 december 2010

24°