Du är här: Start / Verktyg / Lättläst / Renhållning och avfall

Renhållning och avfall

Det är företaget Sita
som ser till att renhållningen fungerar.
Varannan vecka hämtas sopor där du bor.
Du betalar en avgift för att dina sopor hämtas. 

Alla sopor får inte kastas i soppåsen.

Tidningar, plastförpackningar, glas,
metallförpackningar och farligt avfall
är sådant som ska sorteras.
Farligt avfall är till exempel batterier och målarfärg. 

Det du inte slänger i soppåsen
får du själv åka och lämna.
Du kan åka till en återvinningsstation
för att lämna tidningar och förpackningar.

Återvinningsstationer finns på olika
platser i kommunens orter. 

Återvinningscentral

På återvinningscentralen i Ahla,
utanför Laholm, kan du lämna
grovavfall, trädgårdsavfall, farligt avfall,
förpackningar och tidningar.

Du kan också lämna elskrot.
Elskrot kan vara gamla datorer och tv-apparater.

Kommentera sidan

Innehållsansvarig: Lars Ingemarson
Sidan uppdaterad den 21 april 2015

Kontakt

Avfallsstrateg

Lotta Wolf
Växel: 0430-150 00
Direkt: 0430-154 27
Humlegången 6
312 80 Laholm

Sita Sverige AB

Sita
Växel: 0430-141 70
Nyby 224 B
312 96 Laholm

Länk