Renhållning och avfall
Det är företaget Sita
som ser till att renhållningen fungerar.
Varannan vecka hämtas sopor där du bor.
Du betalar en avgift för att dina sopor hämtas.
Alla sopor får inte kastas i soppåsen.
Tidningar, plastförpackningar, glas,
metallförpackningar och farligt avfall
är sådant som ska sorteras.
Farligt avfall är till exempel batterier och målarfärg.
Det du inte slänger i soppåsen
får du själv åka och lämna.
Du kan åka till en återvinningsstation
för att lämna tidningar och förpackningar.
Återvinningsstationer finns på olika
platser i kommunens orter.
Återvinningscentral
På återvinningscentralen i Ahla,
utanför Laholm, kan du lämna
grovavfall, trädgårdsavfall, farligt avfall,
förpackningar och tidningar.
Du kan också lämna elskrot.
Elskrot kan vara gamla datorer och tv-apparater.
Innehållsansvarig: Lars Ingemarson
Sidan granskad den 21 december 2010
Kontakt
Miljö- och renhållningsansvarig
Helena JohanssonVäxel: 0430-150 00
Humlegången 6
312 80 Laholm
Sita Sverige AB
SitaVäxel: 0430-141 70
Nyby 224 B
312 96 Laholm

24°