Du är här: Start / Verktyg / Lättläst / Social service / Färdtjänst

Färdtjänst

Du som har svårt att resa med egen bil,
med buss eller tåg kan få resa med färdtjänst.

Du måste vara folkbokförd i Laholms kommun.
Du ansöker om färdtjänst hos Hallandstrafiken.

Efter ansökan om färdtjänst
görs utredning med hembesök.
Om du får ett ja på din ansökan så får du ett färdtjänstkort
hem med posten.
Kortet ska du alltid ta med dig när du reser.

Om du får ett nej på din ansökan får du
veta hur du kan överklaga.

Du beställer din resa hos Hallandstrafiken
på telefonnummer 0771-750 600

Kostnaden för resan beror på hur långt du reser.

Har du några frågor kan du
kontakta Hallandstrafiken
på telefonnummer 0346-712 510.
De har öppet måndag till fredag
mellan klockan 9 och 12.

Riksfärdtjänst

Med riksfärdtjänst kan du åka
inom hela Sverige.

Du måste ansöka för varje resa.
Ansökan ska göras minst
tre veckor före resan.

Kommentera sidan

Innehållsansvarig: Lars Ingemarson
Sidan granskad den 21 december 2010

Kontakt

Medborgarservice
Växel: 0430-150 00
Direkt: 0430-156 00
Fax: 0430-151 71
Humlegången 6
312 80 Laholm

Dokument