Du är här: Start / Verktyg / Lättläst / Social service / Hjälp till äldre

Hjälp till äldre

Laholms kommun hjälper äldre
människor som behöver det.

Även om man är gammal
ska man få bo kvar hemma
så länge man vill.

Denna hjälp kallas hemtjänst.
Denna hjälp ansöker du om
hos en person som kallas
för biståndshandläggare.

Om du behöver mycket hjälp
under hela dygnet kan du ansöka
om särskilt boende.

På särskilt boende får du en egen lägenhet.
Där finns personal under hela dygnet.
Du ansöker om särskilt boende
hos biståndshandläggare.

Kommentera sidan

Innehållsansvarig: Lars Ingemarson
Sidan granskad den 21 december 2010

Kontakt

Medborgarservice
Växel: 0430-150 00
Fax: 0430-151 71
Humlegången 6
312 80 Laholm