Du är här: Start / Barn och utbildning / Synpunkter och klagomål / När du har lämnat en synpunkt eller ett klagomål

Information med anledning av coronavirus och covid-19

Här samlar vi allt publicerat material om hur coronaviruset påverkar Laholms kommuns verksamheter, till exempel förskola, skola, gymnasiet, vård och omsorg. Här finns också länkar till myndigheter. 

For all information published on the page, the "translate" function can be used (see top right). للحصول على كافة المعلومات المنشورة على الصفحة، يمكن استخدام وظيفة "الترجمة" (انظر أعلى اليمين).

Länk till sidan

När du har lämnat en synpunkt eller ett klagomål

När du har lämnat en synpunkt eller ett klagomål registreras och diarieförs ärendet, som därefter handläggs. En synpunkt eller ett klagomål som är av enklare slag ska kunna besvaras inom två arbetsdagar. Vissa ärenden kräver utredning men ska ändå handläggas skyndsamt. Du ska då få information om vad som händer i ärendet samt när du kan förväntas få ett svar. Du har alltid rätt att få ett skriftligt svar, förutsatt att du inte är anonym.  

Den tjänsteman i kommunen som tar emot en synpunkt eller ett klagomål ansvarar för att den hamnar hos rätt person oavsett vad synpunkten eller klagomålet handlar om.

Kommentera sidan

Innehållsansvarig: Malin Andersson
Sidan granskad den 3 februari 2016