Du är här: Start / Barn och utbildning / Synpunkter och klagomål / Överklagande

Information med anledning av coronavirus och covid-19

Här samlar vi allt publicerat material om hur coronaviruset påverkar Laholms kommuns verksamheter, till exempel förskola, skola, gymnasiet, vård och omsorg. Här finns också länkar till myndigheter. 

For all information published on the page, the "translate" function can be used (see top right). للحصول على كافة المعلومات المنشورة على الصفحة، يمكن استخدام وظيفة "الترجمة" (انظر أعلى اليمين).

Länk till sidan

Överklagande

Möjligheten att lämna synpunkt eller klagomål ersätter inte ett överklagande till myndighet. Det ska framgå av det enskilda beslutet om ett beslut kan överklagas och i så fall hur du ska göra för att överklaga.

Ett beslut som kan överklagas ska göras det skriftligen. I skrivelsen ska du ange vilket beslut som överklagas och den ändring av beslutet som du begär. Överklagan ska lämnas till den nämnd som har meddelat beslutet och ska ha kommit in dit inom tre veckor från den dag då du fick del av beslutet. Berörd nämnd skickar sedan vidare beslutet till den domstol eller myndighet som ska pröva ärendet.    

Kommentera sidan

Innehållsansvarig: Malin Andersson
Sidan granskad den 9 februari 2016