JavaScript är avstängt! För att laholm.se ska fungera korrekt behöver er webbläsare stödja JavaScript.
Du är här: Start / Näringsliv och jobb / Näringslivsservice / Kvalitetsdeklaration

Information med anledning av coronavirus och covid-19

Här samlar vi allt publicerat material om hur coronaviruset påverkar Laholms kommuns verksamheter, till exempel förskola, skola, gymnasiet, vård och omsorg. Här finns också länkar till myndigheter. 

For all information published on the page, the "translate" function can be used (see top right). للحصول على كافة المعلومات المنشورة على الصفحة، يمكن استخدام وظيفة "الترجمة" (انظر أعلى اليمين).

Länk till sidan

Kvalitetsdeklaration

Laholms kommun är angelägen om att ge invånarna bra och tillförlitlig service. Därför har kommunen antagit ett antal kvalitetsdeklarationer inom en rad områden.

Nedan anges vad företagare och blivande företagare kan förvänta sig beträffande kommunens insatser.

Näringslivsenhet

Företagare kan vända sig till kommunens näringslivsenhet med frågor som rör näringslivet och företagande i kommunen.

Näringslivsenheten hjälper till med:

  • Etablering
  • Nyföretagande
  • Industri- och tomtmark
  • EU-frågor
  • Stöd och finansieringsmöjligheter
  • Lokala nätverk och företagarföreningar
  • Kompetensförsörjning
  • Högskolekontakter

Näringslivsenheten driver även olika projekt som skall främja näringslivet, arrangerar företagsträffar och seminarier, medverkar till samverkan mellan olika företag och branscher samt fungerar som koordinator mellan företagen/näringslivet och kommunen.

För näringslivet gäller:

  • Du ska få personlig kontakt med kommunstyrelsens ordförande, kommunchef eller näringslivschef inom tre arbetsdagar om du vill etablera/förändra verksamhet eller har förfrågningar inom området näringslivsutveckling.
  • Du ska som företagare erbjudas flera olika alternativ till tomter för näringsverksamhet inom tre arbetsdagar.
  • Du ska som företagare erbjudas kostnadsfri rådgivning.
  • Näringslivsservice ska initiera minst fem träffar med företagen eller företags-/branschorganisationerna per år.

Synpunkter

Vi anser att verksamheten fungerar på ett bra sätt, men vi vill bli bättre. Därför tar vi gärna emot dina synpunkter på verksamheten. Och anser du att vi inte kunnat hålla vad vi lovat ber vi dig kontakta Medborgarservice i Stadshuset. Det sker enklast genom att:

  • Kontakta oss via e-post, medborgarservice@laholm.se
  • Ringa oss på telefon 0430-150 00
  • Besöka oss i Stadshuset eller på Rådhuset i Laholm
Kommentera sidan

Innehållsansvarig: Anna-Lena Karlsson
Sidan uppdaterad den 6 december 2011