JavaScript är avstängt! För att laholm.se ska fungera korrekt behöver er webbläsare stödja JavaScript.
Du är här: Start / Politik och påverkan / Så kan du påverka / Synpunkter felanmälan eller frågor

Synpunkter, felanmälan eller frågor

Vi vill att Laholms kommun ska vara en inbjudande och trivsam plats för alla. Just därför vill vi veta vad du som invånare eller besökare tycker om den service och de tjänster som vi utför. Samtidigt vill vi gärna ha dina idéer och tankar om smått och stort.

Det hjälper oss stärka, utveckla och förbättra våra verksamheter. Därför ser vi gärna att du lämnar synpunkter, gör felanmälan, ställer frågor, kommer med idéer eller klagomål.

Observera att synpunkter och felanmälningar endast hanteras under ordinarie arbetstid, måndag - fredag, kl. 07:00 - 16:00. Vid mer akuta ärenden som rör kommunal verksamhet, ring 0430 - 150 00 för vidare hänvisning. 

Det finns flera sätt att lämna din felanmälan eller synpunkt:

  • Ladda ner appen Felanmälan Laholms kommun till din smarta mobiltelefon via App Store om du har en Iphone eller Google Play om du har en Anroid-telefon.
    Appen gör det enkelt för dig att göra din felanmälan eller synpunkt på plats, att skicka med bilder och att ange din exakta plats med ett klick.

 

Felanmälan/Synpunkter till bolag som inte kan tas emot här:

Laholmshem
Felanmälan/Synpunkter till det kommunala bostadsbolaget Laholmshem. Kontakta istället Laholmshem via deras felanmälan: http://www.laholmshem.se/artikel/felanmalan-3

Laholmsbuktens Vatten och Avlopp (LBVA)
Felanmälan/Synpunkter gällande det kommunala vatten- och avloppssystemet. Kontakta istället Laholmsbuktens VA via Halmstad Direkt på telefon 035-13 70 00 eller e-post: direkt@halmstad.se

FTI – Förpacknings och tidningsinsamlingen
Felanmälan/Synpunkter gällande återvinningsstationer runt om i kommunen. Kontakta istället FTI, Förpacknings- och tidningsinsamlingen, via deras felanmälan här https://www.ftiab.se/172.html

Trafikverket
Felanmälan/Synpunkter gällande Trafikverkets vägar görs på
https://www.trafikverket.se/tjanster/Anmal-skador-och-brister/

Vi tar heller inte emot följande typer av synpunkter:

• Överklaganden av myndighetsbeslut.
• Synpunkter kring enskilda fakturor. Kontakta istället den kontaktperson som finns angiven på fakturan.
• Synpunkter som strider mot gällande lagstiftning eller är skrivna så att vi inte förstår vad du menar.
• Överklaganden av kommunala beslut.
• Synpunkter som innehåller kränkande personuppgifter, förolämpningar, förtal eller personangrepp.

Fler sätt att påverka

Att lämna en synpunkt är en av flera möjligheter att påverka. Via nedanstående länk hittar du andra vägar där du också kan göra din röst hörd.

Så kan du påverka: https://www.laholm.se/politik-paverkan/laholmsdialog/

Behandling av personuppgifter

 Alla synpunkter och felanmälningar registreras i en databas, även personuppgifter. Det innebär att inlämnade uppgifter blir en offentlig handling som alla har rätt att ta del av. Undantag är uppgifter som sekretesskyddas enligt lag.

Läs mer om hur kommunen hanterar dina personuppgifter här:
https://www.laholm.se/allman-info/behanding-av-personuppgifter/

Kommentera sidan

Skicka en kommentar till innehållsansvarig.

Kontrollord: P2C
Kommentera sidan

Innehållsansvarig: Johanna Andersson
Sidan uppdaterad den 11 januari 2021