Du är här: Start / Stöd och omsorg / Konsumentvägledning / Reklamationer

Klass 3-varning för höga flöden i Lagan

SMHI har utfärdat klass 3-varning för Lagan från biflödet Bolmån, sjön Kösen, ner till mynningen i havet

Klass 3-varning innebär extremt höga flöden i vattendrag på en nivå som uppkommer i snitt vart femtionde år. Medför allvarliga översvämningsproblem.
Läs mer här:

 

Lagan från biflödet Bolmån, sjön Kösen, ner till mynningen i havet

Reklamationer

Om du upptäcker att det är fel på en vara eller tjänst reklamerar du detta hos säljaren. Gör det snarast efter att felet upptäckts. Säljaren är inte ansvarig för fel som reklameras tre år efter köpet, om inte garantitiden är längre.

Gäller det arbete på fast egendom är reklamationstiden tio år. Om du inte kan lösa problemet med säljaren kan du kontakta konsumentrådgivningen. Vi kan också hjälpa dig med anmälan till Allmänna reklamationsnämnden.

 

Kommentera sidan

Innehållsansvarig: Emma Alm
Sidan granskad den 1 december 2018