Lotsen
Lotsen kan du kontakta för att få information, råd, stöd och tips i olika frågor. Nu under pandemin anlitar vi transporttjänst åt riskgrupper (se nedan). Vi kan erbjuda besök av hälsokonsulent eller stöd av syn och hörselinstruktör. Vi kan förmedla anhörigstöd och information om vår frivilligverksamhet. Vill du ha hjälp från fixartjänsten vänder du dig också till lotsen. Lotsen tar också emot frågor och synpunkter på äldreomsorg.
Tillfällig transporttjänst för riskgrupp under pandemin
Nu under pandemin kan du som tillhör en riskgrupp ringa (eller mejla) lotsen för att få hjälp med hemtransport av till exempel matvaror. Lotsen kontaktar då kommunens transporttjänst som hämtar dina varor och kör hem dem till dig på en överenskommen dag och tid.
Hur får jag del av lotsens hjälp i övriga fall?
Du kan ringa till oss och få svar på dina funderingar och frågor och även boka ett personligt möte. Du kan också skicka e-post eller skriva brev till lotsen.
Vad kostar det?
Stödet från lotsen är kostnadsfritt.
Garanti
Kontaktar du oss via e-post svarar vi senast inom tre (3) arbetsdagar.
Alla som jobbar inom lotsen har tystnadsplikt.
Vi dokumenterar inte dina kontakter med oss.
Innehållsansvarig: Ann-Christin Johansson
Sidan uppdaterad den 21 december 2020