Lotsen
Lotsen kan du kontakta för att få information, råd, stöd och tips i olika frågor. Nu under pandemin anlitar vi transporttjänst åt riskgrupper (se nedan). Vi kan erbjuda besök av hälsokonsulent eller stöd av syn och hörselinstruktör. Vi kan förmedla anhörigstöd och information om vår frivilligverksamhet. Vill du ha hjälp från fixartjänsten vänder du dig till Lotsen. Lotsen tar emot frågor och synpunkter på äldreomsorgen.
Tillfällig transporttjänst för riskgrupp under pandemin
Nu under pandemin kan du som tillhör en riskgrupp ringa (eller mejla) Lotsen för att få hjälp med hemtransport av till exempel matvaror. Lotsen kontaktar då kommunens transporttjänst som hämtar dina varor och kör hem dem till dig på en överenskommen dag och tid.
Hur får jag del av Lotsens hjälp i övriga fall?
Du kan ringa till oss för att få svar på dina funderingar och frågor eller boka ett personligt möte. Du kan ta kontakta via telefon, e-post eller skriva brev til Lotsen.
Vad kostar det?
Stödet från Lotsen är kostnadsfritt.
Garanti
Kontaktar du oss via e-post svarar vi inom tre (3) arbetsdagar.
Alla som jobbar inom Lotsen har tystnadsplikt.
Vi dokumenterar inte dina kontakter med oss.
Innehållsansvarig: Ann-Christin Johansson
Sidan uppdaterad den 4 februari 2021