Du är här: Start / Stöd & omsorg / Seniorer / Trygghetslarm

Trygghetslarm

Trygghetslarm kan öka din möjlighet att bo kvar i din bostad. Larmet ger dig möjlighet att snabbt komma i kontakt med  vårdnadspersonal dygnet runt.

Trygghetslarmet kan användas i brådskande situationer när andra sätt att få hjälp inte är möjliga, men det ersätter inte SOS 112.

Hur får jag del av detta?

Trygghetslarm kan du ansöka om. För ansökan kontakta socialkontoret eller använd blanketten härintill.

Vad kostar det?

Kostnaden för trygghetslarm är 326 kr/månad. Behöver du använda trygghetslarmet betalar du inget extra för det.

Hur fungerar det?

När du trycker på larmet ringer detta automatiskt upp en larmcentral. Trygghetslarmet har en högtalare som gör att personalen på larmcentralen kan prata med dig.

Det är hemtjänstens vårdpersonal som kommer hem till dig om du larmat. Trygghetslarmet fungerar bara inom din bostad.

Fakta

Vi har i dag nästan 600 trygghetslarm. 

Kontroll av trygghetslarmen görs regelbundet med automatik. 

Har du frågor om trygghetslarm, kontakta vår hjälpmedelstekniker. 

Kommentera sidan

Innehållsansvarig: Agneta Bergman
Sidan uppdaterad den 16 februari 2018

Kontakt

Mottagningsgruppen

Socialkontoret
Växel: 0430-150 00
Direkt: 0430-265 59
Fax: 0430-711 41

Mottagningen har telefontid: måndag-fredag 08.30-12.00 övrig dagtid måndag-fredag hänvisas akuta ärende till kommunens växel eller receptionen på Socialkontoret tfn 0430-265 68.

Hjälpmedelstekniker

Gert-Åke Benson
Växel: 0430-150 00
Direkt: 0430-156 68

Dokumnet