JavaScript är avstängt! För att laholm.se ska fungera korrekt behöver er webbläsare stödja JavaScript.
Du är här: Start / Verktyg / Lättläst / Förskola, skola och utbildning / Förskolor och familjedaghem

Information med anledning av coronavirus och covid-19

Här samlar vi allt publicerat material om hur coronaviruset påverkar Laholms kommuns verksamheter, till exempel förskola, skola, gymnasiet, vård och omsorg. Här finns också länkar till myndigheter. 

For all information published on the page, the "translate" function can be used (see top right). للحصول على كافة المعلومات المنشورة على الصفحة، يمكن استخدام وظيفة "الترجمة" (انظر أعلى اليمين).

Länk till sidan

Förskolor och familjedaghem

Förskolor

På förskolor går barn mellan 1 och 5 år.
Tidigare kallades det dagis.
Här är barnen på dagarna,
när föräldrarna arbetar
eller studerar.

Det finns 18 kommunala förskolor i
Laholms kommun och 7 enskilda
förskolor.

Pedagogisk omsorg

Det finns också pedagogisk omsorg,
som tar emot barn i sina egna hem.
Verksamheten omfattar barn
i åldern 1 till 12 år

Föräldrarna betalar för att ha sina barn
i förskolan eller i pedagogisk omsorg.

Föräldrarna måste söka om plats
i förskolan eller i pedagogisk omsorg.

Allmän förskola

Allmän förskola är till för barn
från tre till fem år.
Den allmänna förskolan har lov
när skolan har lov.

Om ditt barn är i allmän förskola mer än
15 timmar i veckan får du betala en avgift.
Annars är det gratis.

Öppen förskola

Det finns två Öppna förskolor i kommuen,
i Laholm och i Knäred.
Till Öppna förskolan kan du gå
tillsammans med ditt barn.
I Öppna förskolan träffar du
andra föräldrar och deras barn.

Anmälan

Du anmäler ditt barn
till förskolan senast  fyra
månader innan du behöver platsen.

Kommentera sidan

Innehållsansvarig: Lars Ingemarson
Sidan granskad den 3 februari 2020