Du är här: Start / Verktyg / Lättläst / Kommunikationer

Kommunikationer

Det är lätt att resa
till och från Laholm.

Laholm ligger på järnvägen
mellan Malmö och Göteborg.

En gång per timme, måndag till fredag,
kan man åka mot Malmö eller Göteborg.

Man kan också åka buss.
På morgonen och sen eftermiddag,
måndag till fredag, går buss nästan 
varje timme till Halmstad eller
från Halmstad till Laholm.

Det finns också busslinjer
inom Laholms kommun.

Från Laholm till Malmö är det 120 kilometer.
Från Laholm till Göteborg är det 160 kilometer.
Från Laholm till Halmstad är det 25 kilometer.

Kommentera sidan

Innehållsansvarig: Lars Ingemarson
Sidan uppdaterad den 18 december 2017

Länkar