JavaScript är avstängt! För att laholm.se ska fungera korrekt behöver er webbläsare stödja JavaScript.
Du är här: Start / Verktyg / Lättläst / Länkar

Länkar

Här får du tips om webbplatser
där det finns lättlästa nyheter.
Här finns också länkar
till myndigheter och organisationer.
Klicka på länkarna för att läsa mer.

Nyheter

  • 8 sidor är en nyhetstidning som
    ges ut av Centrum för Lättläst.
    Du kan både läsa tidningen och lyssna på tidningen.

  • Klartext i P4 är Sveriges Radios nyhetsprogram
    på lätt svenska. Här kan du lyssna
    till dagens nyheter om Sverige och världen.
    Programmet är tio minuter långt
    och sänds vardagar mellan klockan 18.00 och 18.10.
    Om du har en dator kan du
    lyssna direkt på programmet.

Böcker

Myndigheter och organisationer

Kommentera sidan

Innehållsansvarig: Annika Lindblad
Sidan granskad den 3 februari 2020