Du kan få hjälp och råd från olika myndigheter om du som konsument känner att en vara eller tjänst inte uppfyller det som säljaren utlovat eller det ni kommit överens om.
Vi har ingen egen konsumentrådgivning i Laholms kommun, men dessa myndigheter är exempel på ställen dit du kan vända dig till för råd och hjälp:
Hallå konsument är Konsumentverkets rådgivning dit du vänder dig för att få hjälp, råd och stöd både innan köp och ifall något i köpet gått fel.
Hallå konsument Länk till annan webbplats.
0771-525 525
Telekområdgivarna ger opartisk och kostnadsfri hjälp till konsumenter om abonnemang för TV, telefoni och bredband. Som konsument kan du vända dig dit innan du ingår avtal eller om problem uppstår med ditt abonnemang.
Telekområdgivarna Länk till annan webbplats.
En självständig rådgivningsbyrå med Konsumentverket som huvudman. Elrådgivningsbyrån ger dig som konsument kostnadsfri vägledning i frågor som rör elmarknaden och här hittar du till exempel länkar till elprisjämförelser.
Konsumenternas energimarknadsbyrå Länk till annan webbplats.
08-522 789 50
Du kan vända dig till Konsumenternas bank- och finansbyrå när
Vägledningen är kostnadsfri och du har full sekretess i din kontakt med dem.
Konsumenternas bankbyrå Länk till annan webbplats.
Allmäna Reklamationsnämnden (ARN), är en statlig myndighet som har till huvudsaklig uppgift att opartiskt - och utan avgift för parterna - pröva konsumenttvister. Observera att ARN inte har rådgivning.
Allmäna reklamationsnämnden Länk till annan webbplats.
Råd & Rön ger klara och raka besked om varor och tjänster. De gör en mängd tester varje år där du ser vilka produkter som är bra och motsvarar dina behov. Tester finns om allt från dyra tvätt- och diskmaskiner till billiga köksknivar, vardagsprodukter såväl som sådant som kan betraktas som lyx.
Hjälpte informationen på den här sidan dig?
Publicerad: | Senast uppdaterad: